Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ML

Njn, hip-hop, to jsou recitátoři telefonního seznamu. Hip-hop má s hudbou jen pramálo společného.

1 0
možnosti
IK

Nejsem psycholog, sociolog nebo jiný odborník, ale myslím, že by se obecně neměla tolerovat ve společnosti agrese ani verbální - možná by opravdeu ubylo vražd a zabití z malicherných příčin. Mám na mysli jak takovéto (pod záminkou umění provozované) exhibiční samovytáčení a kochání se zvěrstvy, tak třeba stalkerství, dlouhodobé šikanování mezi sousedy, divoké partnerské konflikty apod., často takové chování vyvrcholí tragicky a myslím, že by alespoň v části takových případů k tomu nemuselo dojít, kdyby takovým lidem byly včas nastaveny mantinely. Lidé by se měli naučit, že si nemají takříkajíc dělat z úst kanál a že hrubosti a vyhrožování budou brány vážně, jako projev špatných úmyslů.

Možná to není úplně totéž, ale mám zkušenost, že pokud lidé dovolí svému psovi, aby se na ně vrčel nebo po nich chňapal (bez ohledu na důvod takového jednání), obvykle to skončí tím, že je pes pokouše.

Na druhou stranu si nedělám iluze, že kdyby se směly v umění a zábavě zobrazovat jenom beránci na louce, kytičky a stříbrný měsíc, že by se úplně přestalo vraždit.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za komentář paní Kroupová. Je to tak tak říkáte, "neměla by se ve společnosti tolerovat agrese ani verbální" Já si myslím, že se náklonnost k trestné činnosti, násilí, a jinému zvěrstvu se může např. nenápadně schovávat v textech písní a videoklipech. Protože pokud to společnost nebude odsuzovat, pokud to budeme chápat jako "umění" tak defacto zálibu v takové činnosti nepřímo začneme tolerovat či schvalovat.

0 0
možnosti
Foto

Já bych to nechal jak to je. Vůbec neznám Řezníkovi texty a nemám touhu se s nimi seznámit. Poslouchám jen tu hudbu, která mi přijde kvalitní a rap a hip-hop se zdráhám za hudbu označit. Nicméně snaha o potlačování "špatných" textů bude pro tyto texty jen reklamou. Ostatně když jsem například slyšel od Xindla X jeho první hit o přibližně čtyřech tónech, přišlo mi to jako hnusná píseň (jejíž text by se dal shrnout asi následovně: Pojď sem holka, napatlám tě lubrikačním gelem a udělám ti to tak, že se budeš cítit jako v nebi a o mě si myslet, že jsem anděl), která mě vážně neoslovila, ale dost lidí ji považuje za skvělou a já jim to neberu. Každý má prostě tu hranici někde jinde. A v těch lidech, kteří poslouchají Řezníka a podobné rádobyumělce, to násilí nevzbuzuje - oni to poslouchají patrně proto, že se jim texty o násilí líbí. Nezaměňujme příčinu a důsledek. Připomenu jen, že pokusy o regulaci hudební scény jsme tu už v minulosti měli a doufám, že je to už za námi.

0 0
možnosti
JK

Aha.  Takže Němcová, Erben a Andersen nebyli umělci ? 8-o  V jejich pohádkách létají hlavy, krve po kolena, ale nevšiml jsem si, že by se po jejich přečtení děti vraždily mezi sebou.  Anebo že by prarodiče chtěly posadit na lopatu a upálit. ;-)

0 0
možnosti
RP

Článek úplně o ničem. Nikdy nebylo vědecky (či jakkoliv jinak) prokázáno, že násilí ve filmech či hudbě má negativní vliv na zdravého jedince.

2 0
možnosti
Foto

Je psaní a zpívání o zdravotních sestrách nebezpečné?:) Tuhle jsem četl o případu, jak zdravotní sestra vraždila :)

2 0
možnosti
JZ

je mi 62 let, celý život poslouchám muziku, ať je to Beatles, Olymmpik, střední proud, poslouchám i zahraniční skupiny od doby, kdy mohly být u nás volně produkovány. Poslouchám písničky s melodickou hudbou, slušnými texty, ale nikdy jsem neslyšel v textech vulgární výroky snad až "ty vole, to se může stát" a skazilo to schopnou písničku. Všude slyším texty ze živita, o lásce, o vztazích mezi lidmi. Ale všechno s noblesou. A teď přijdou rádobi muzikanti se svojimi zvratky (to se nedá nazvat hudbou) a chtějí předělávat svět svými pocity. A to je i jedna z příčin, poč společnost za poslední dobu cca 20 let až neskutečně zhrubla. Plně se stotožnji s T. Klusem, který se v textu písně  stydí za zemi, která vyměnila hrubost za slušnost. Tady jsou příčiny nesnášenlivosti lidí mezi sebou pro nesmyslné hrubé a vulgární názory(myšleni) jedněch proti slušnosti druhýchRv

4 1
možnosti
BG

Cítím to stejně a to jsem o 34 let mladší.

2 0
možnosti

Tak tenhle článek je super blábol. R^

Už když se kdysi řešil Řezník, tak spousta lidí poukazovala na to, že Eminem za celkem podobnou tvorbu dostal Emmy. Navíc věřím, že spousta lidí, kteří neumí anglicky, si s Eminemem kdysi pobrukovala při poslechu Evropy 2, aniž by věděli, o čem v jeho textech jde a teď kritizují podobnou tvorbu ...

Ne, hudba, filmy, hry a knihy z Vás vraha neudělají, pokud jste schopný zabít kamaráda, tak jsme prostě magor a mohl jste klidně poslouchat Míšu Davida.

(dodám, že uvedený žánr neposlouchám a asi nikdy nebudu)

3 0
možnosti
MK

Já bych to zas tak kategoricky nevylučoval. Pokud je někdo psychicky narušený, tak u něj podle mě agresivní hudba nebo poč. hry mohou být "spouštěčem" nebo "poslední kapkou" toho, že tomu člověku opravdu přeskočí a svoje úchylné představy opravdu realizuje. U her, filmů, hudby máte rating podle věku - stejně jako to nepatří do ruky dětem, nepatří to ani psychicky narušeným jedincům, ale asi není možné je nějak rozumně "odfiltrovat".

0 0
možnosti
BG

"...v písničkách i videoklipech raperů..." V životě jsem neslyšel písničku, kterou by raper vyprodukoval. Nezpívá se tam, nemá to žádnou harmonii, jen žvatlání, jak je to všechno na hnědáka. Tohle vážně není umění. Přijde mi to, jako když někdo mlátí tyčí do popelnice a dva negramoti se u toho hádají.

3 1
možnosti
BG

Jinak nevím jak ostatní, ale dívám se na klipy a poslouchám hudbu, kde není o násilí ani zmínka. Možná jsem divnej... :-P

0 0
možnosti
  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 575x
Patriot města Orlová ,místopředseda hnutí NEZ zakladatel internetového portálu eOrlová, organizátor Ukliďme Česko.

Seznam rubrik